Svar på tal

Anonym om Jag skäms
man blir så jävla trött på att höra ditt jävla tjat om att vänner alltid lämnar dig. Har du tänkt på varför dom gör det? jo det beror helt på dig faktiskt. Du är helt enkelt en arrogant, deprimerande kompis som inte behandlar dina vänner väl. Du förväntar dig att dom ska göra allt för dig medans du inte rör ett finger för dom. Om du fortsätter såhär kommer du bli av med dom vänner du har kvar. Dags för dig att växa upp och inse och du måste behandla andra som du själv vill bli behandlad. Sluta säg att du är ful och att ingen vill ha dig. Det handlar inte om utsidan, det handlar om insidan, hur man är som person. Hoppas att du en vacker dag mognar till och slutar säga att du är ful, ingen vill höra dig säga det. Börja använda hjärnan till vettigare saker. Sluta snacka skit.
.
.
Svar: Haha, förlåt men fick lov att skratta lite. Kan du inte skriva ditt namn så jag får veta om du känner mig eller inte. Men käns som om du inte gör det. Jag bryr mig nästan mer om mina vänner än mig själv, därför jag ibland kan må dåligt för att jag inte reder ut mitt eget liv innan jag börjar ta tag i någon annans. Mina vänner är mitt allt så jag slänger inte bort dom.
Och om du inte vill äsa om mitt liv så kanske du inte ska läsa bloggen för jag skriver av mig här också, och så kommer det vara för det är skönt.
.
Ska jag växa upp? Vad har jag gjort? Jag behandlar de riktiga vännerna som jag vill bli behandlad. Jag säger inte att jag inte kämpar för dom för det gör jag, jag hör av mig till dom för att vi ska ha kontakt men dom ger inget tillbaka och jag ska inte heller säga att jag aldrig gör något heller, alla gör vi misstag vi är mänskliga.
.
Sen en sak, jag säger inte att jag är ful? Okej säger inte att jag är snygg heller precis men det är inget jag skrivet ut på bloggen. Mitt självförtroende är rätt lågt men det är ju bara att försöka stärka det eller hur? 
Och ja jag vet att det inte handlar om utsidan men det är ju trotts allt det man ser först och får första intrycket av, och det är ju insidan som visar sig när man börjat få kontakt med personen.
Av kärlek blir alla fina.
Och snackar jag skit? Vem gör inte det? alla snackar skit någon gång men jag snackar faktiskt inte så mycket skit, det kan jag stå för.
Jag jag hoppas också jag växer upp och mogna för det behöver jag.
Och tack för att du tog dig tid att skriva den kommentaren.
Kram!
.
.
.
Och sen har jag varit lite "emo" sista dagarna för jag mår inge bra, mina två bästa vänner byter klass, jag har höga krav och press på mig.
Och jag ska försöka att inte skriva allt för myket här heller för det är inte så kul för mig sen också om jag sitter och kollar igenom alla inlägg och har fullt med "emo" texter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback